duminică, 15 august 2010

...si maine?

...vestala credincioasa,
am ramas aici
sa oficiez in continuare
mi-a pravalit biserica in patru zari
preotul meu drag
si s-a dus sa asculte Marele Clopot
...spunea ca stie cum suna
ca-l mai auzise...
si ca al meu nu-i seamana catusi de putin
ori il manuiam eu prost? nu mai stia
insa il apucase dor nebun
sa-si astupe orisicum si cu orice pret
urechea dinspre mine
mi-a rasfirat turbat altarul si s-a dus
si a rasunat golul lasat de pasii lui
mai tare decat dac-ar fi trantit Portile Lumii
...au trecut doua veacuri de-atunci
dar eu tot imi mai trag clopotul
'cercand intr-una sa-i slefuiesc tanguirea
...si de-o bucata buna de timp
leagana mai larg si-aduna pana si stelele
si spini
si lighioane
si inaripate marunte
la vecerniile mele
atata de bine canta ca
din membrana ravasita a ultimului prapor ramas
ce-l tin de turla
a nascut firicel de furtuna
si de ieri se tot joaca printre osemintele altarului meu
radica praf si intarata ploaie si
smulge muschiul patrafirului meu
si-l macina si faureste humus,
din care-mi renaste zidurile lacasului meu cel vechi
parca mai inalte
mai trainice...
...de-ar fi aievea maine-ar trebui sa-i puna grinzile
pe tine te-am zarit in usorii orizontului intorcandu-te
...numai de n-ai sterge hramul si botezul ce-s abea-n fasa...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu